Sunday, September 26, 2010

Dejlig, dejlig bog!



!..<3..


Jeg er lige blevet færdig med en fantastisk bog! Den er helt vidunderlig!! Jeg sidder stadig med en klump i halsen, efter bare at tænke på det!;D

Bogen hedder "Cathys bog". Den oprindelige titel er "Cathy's book" af Sean Stewart og Jordan Weisman. Den er totalt skøn! Man oplever mysterier, venskab, sorg, og vigtigst af alt, KÆRLIGHED!! Man oplever rent faktisk ægte (nok er det fantaseret) kærlighed. Helt vidunderligt!


Det er en dagbog fra en pige, som er blevet droppet af sin kæreste, moderen arbejder om natten og drikker en smule, og hendes far er lige død af en hjerte sygdom. Pigen, der hedder Cathy, vælger at "undersøge" ALT om kæresten, og finder ud af en MASSE forskellige ting. Mens alt dette foregår, støtter hendes veninde, Emma op på hende. Men Cathy tager ikke hendes støtte og advarelser alvorligt. Så venskabet går i stå, og Cathy må spionere Victor selv. Men heldigvis bliver Cathy og Emma gode venner igen, og Emmas gåpå mod er blevet større siden sidst.

Det viser sig, at Victot lider af sygdommen ALS. Han kan ikke blive gammel og dø. Dette er et chok for Cathy, men hun vil fortsætte med at undersøge sagen, selvom både Emma og Victor er begyndt at advare hende på meget alvorlige måder. Selv Tsao, Victors onkel, som pludselig dukker op, hentyder til advarelser. Men trusler om at dø, slår ikke Cathy ud.

En aften chatter hun med Victor, som ikke vil fortælle hvor han er, som lyver om sin onkel og som virker meget anderledes end den mand hun forelskede sig i. Først siger han, at der ikke findes nogen onkel, men bagefter vil han meget gerne møde ham. Tsao og Victor mødes, og Cathy udspionere dem. Det burde hun måske ikke have gjort, fordi hun bliver kidnappet af nogle betjente, som ikke er nogle heeelt rigtigt betjente, og som ved AALT for meget om hende.

Det hele ender oppe på en klippe, hos en mand, som gerne vil have at hans datter skal være udødelig, som Victor og ham selv.

Cathys liv bliver aldrig det samme, men hun ved, at Victor rent faktisk elsker hende, og han vil meget gerne have et vidunderligt liv sammen med hende. At hendes mor holder utrolig meget af hende, men hun viser det ikke så godt, pga at hun lige har mistet sin mand. Og at Emma, der havde sin 30/30 plan, som er gået fuldstændig i stykker, altid vil støtte hende og hjælpe hende, og altid er med på et godt mysterium.


Den her bog kan anbefales, BIG TIME!! Jeg er ihvert tilfælde meget stor fan af den!
Her er nogle af mine yndlings citater fra bogen:
"Hun gav min hånd et klem. Sammen betragtede vi den lille stak Helvedespenge gå op i røg. Jeg tørrede tårerne af mit ansigt med bagsiden af min hånd og forsøgte at genvinde fatningen. >>Okay, hvad så nu?<<>>Du skylde mig fem dollar.<<" - Samtale mellem Cathy og en kinesisk butiksindehaver, som lige gar snydt Cathy.
"Selvstændighed er, når man har råd til at købe en bil. Rimelig kækt sagt af en pige, der planlægger at vise, at hun er en selvrealiseret kvinde ved hjælp af en sølle million dollars i startkapital, som hun har fået af sin far." - Sådan tænke Cathy et sekund om Emma. Hun er tydeligvis i en rig familie. Men det bliver hun ikke ved med.
"Jeg er glad for, at min kørelærer ikke var med i bilen på vej hjem. For det første ville jeg være dumpet til køreprøven, og for det andet ville jeg være nødt til at tørre indtrækket af der, hvor han havde tisset i bukserne." - Cathy flygter fra vagterne hos det selskab, som Victor arbejder hos.
"Tjeneren besigtede den store klump creme, der stadig lå dirrende på Victors hoved, og så vendte han sig mod mig og spurgte gravalvorligt: >>Jeg håber, at De kunne lide desserten?<< >>Den var perfekt, <<>
"Når man har mødt døden, bliver det ikke det samme igen. Men det bliver ikke altid ved med at være mørkt." - Victor siger dette til Cathy på deres først date.
Whith all my love
Alberte!

No comments:

Post a Comment